ورود به سایت

بازنشانی رمز عبور

تا کنون ثبت نام نکرده اید؟ثبت نام

عضویت

شماره موبایل یا ایمیل را وارد کنید

پسورد را وارد کنید

ثبت نام

سبد خالی
در حال بارگذاری
نکاتی که در هنگام خرید لباس کودک باید بدانیم_نکته های  بسیار کاربردی

نکاتی که در هنگام خرید لباس کودک باید بدانیم_نکته های بسیار کاربردی

 لباس‌های بچه‌گانه معمولا آن قدر بامزه هستند که وقتی از جلوی مراکز خرید   لباس بچه‌گانه رد می‌شوید، دلتان می‌خواهد چند دست از آن لباس‌های  زیبا بخرید، حتی اگر فرزندی نداشته باشید. اما والدینی که تجربه بزرگ کردن چند فرزند را دارند، به خوبی می‌دانند که نباید فقط گول ظاهر این لباس‌ها را خورد .

خریدن وسایل برای فرزندتان بسیار هیجان انگیز و گیج کننده است. برخی از والدین ترجیح می دهند از قبل لباس نوزاد بخرند. در حالی که احتمال زیادی وجود دارد که تحت تأثیر لباس‌ها و لوازم جانبی زیبای کودک قرار بگیرید، در این مقاله از سیسمونی گیلانی  با هم نکاتی را مرور می‌کنیم که هنگام خرید لباس کودک حتما باید در نظر بگیریدکه در  هنگام خرید به شما والدین کمک می کند. 

مرکز خرید سیسمونی در کرمان

نکاتی که  برای خرید لباس نوزادی باید بدانیم

1.راحتی باید اولویت اول باشد

مهم ترین نکته ای که باید همیشه در هنگام خرید لباس برای نوزادان در نظر داشته باشید این است که لباس نوزادان باید همیشه نرم، هوادار و راحت باشد. لباس های خز دار به دلیل پوست فوق العاده ظریف آنها می تواند باعث واکنش در نوزادان شود. مطمئن شوید که لباس راحت و قابل تنفس به دست می آورید. اگر کودک شما در آب و هوای سرد به دنیا آمده است، لباس گرم انتخاب کنید. 

2.جنس لباس بسیار مهم است

علاوه بر این، از آن جایی که پوست کودک ظریف است، پارچه لباس بسیار مهم است. اگر کودک شما لباس های مصنوعی خشن بپوشد، ممکن است کودک شما دچار مشکلات پوستی شود. در عوض آنها را با مقداری لباس گرم بپوشانید. پارچه هایی مانند پنبه، پشم یا ترکیبی را انتخاب کنید که روی پوست ملایم و جذب شوند.

به همین دلیل است که شما باید لباس هایی  از جنس پنبه ارگانیک، ابریشم مصنوعی از بامبو تهیه شده‌اند را در نظر بگیرید. این پارچه ها از منابع طبیعی مشتق شده اند و برای پوست کودک شما ایده آل هستند.باید در نظر داشته باشید که جنس لباس کودک از نایلون و پلی استر نباشد به اين دليل که اجازه عبور هوا را از داخل و خارج از لباس نمي‌دهند، جلوي تنفس پوست و خروج رطوب ناشي از تعريق را مي‌گيرند. همچنين زمختي اين الياف باعث ايجاد و تحريک حساسيت‌هاي پوستي مي‌شود

3.لباس ها را ساده انتخاب کنید

گول تنوع لباس و پوشاک در فروشگاه های سیسمونی را نخورید.نگران نباشید سیسمونی گیلانی  در هنگام خرید به شما کمک می کنید. لباس های که از روبان‌ها و تزئینات باشد باعث تحریک پوست کودک می شود و جوش‌های پوستی ایجاد می کند پس بهتر است لباس ها را تا حد امکان ساده  خریداری کنید. لباس هایی را انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آن ها آسان و راحت باشد زیرا باید چندین بار در روز لباس کودک خود را عوض کنید.از رامپر و  جامپر ها بهتر از لباس هایی هستند که دکمه  و زیپ های زیادی دارند.

3.دما را در نظربگیرید

نوزادان اغلب به راحتی سرما را تجربه می کنند. همیشه مطمئن شوید که کودک شما حتی در تابستان یا فصل های موسمی لباس راحت و کمی گرم بپوشد. در فصل زمستان مقداری گرما به لباس کودک خود اضافه کنید، اما از پوشیدن بیش از حد لایه ها خودداری کنید زیرا می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود. بهترین اقدام این است که کودک خود را مرتب چک کنید. اگر کودک شما به اندازه کافی گرم به نظر می رسد،لباس های کودک را کم کنید.

 

ملزومات وسایل ضروری برای نوزاد تازه متولد شده

1.لباس خواب:

هر نوزادی باید حدودا شش تا ده لباس خواب داشته باشد. لباس خواب هم می‌تواند به شکل سرهمی کشی باشد و هم پیراهن خواب. سرهمی‌های زمستانی  که از سرهمی‌های کشی سنگین‌تر و کلفت‌تر هستند، برای آب و هوای سردتر مناسب است. مزیت پیراهن این است که تعویض راحت‌تر پوشک را فراهم می‌کند. همچنین کودکان بزرگ‌تر با پیراهن، راحت‌تر حرکت می‌کنند.

اگر لباس خواب سرهمی انتخاب کردید، دیگر جوراب نپوشانید. این کار باعث می‌شود پاهای کودک بیش از حد گرم شده و احتمال دارد دچار درماتیت (التهاب پوستی) شود. لباس‌هایی که به‌عنوان لباس خواب عرضه می‌شود، باید مطابق با استانداردهای ضد اشتعال باشد. از پلی استر معمولا برای تولید لباس خواب استفاده می‌شود، چون ذاتا نسوز و ضد آتش است. روی نخ باید فعل و انفعالات شیمیایی انجام شود تا خاصیت نسوز بودن را به دست آورد.

2.کلاه

برای نوزاد دو کلاه کافی است. در بازار انواع و اقسام کلاه وجود دارد، از کلاه‌های کشی نخی تا کلاه‌های اکریلیک. برای انتخاب کلاه باید به شرایط آب و هوایی جایی که زندگی می‌کنید، توجه داشته باشید. دقت کنید که کلاه بزرگ یا کوچک نباشد و به درستی روی سر نوزاد قرار گیرد و روی صورت و چشم‌هایش هم نیفتد.

3.مقدار و اندازه

جوراب زیاد لباس برای نوزادان ایده بدی است زیرا آن ها خیلی سریع رشد می کنند و خرید بیش از حد لباس به شما ضرر می رساند. توصیه می شود برخی چیزها را از قبل بخرید و با بزرگ شدن کودک دوباره بخرید.

وقتی نوبت به اندازه‌بندی می‌رسد، اکثر صاحبان فروشگاه‌ها از کمک به شما خوشحال خواهند شد. حتی هنگام خرید اینترنتی سن مناسب کودک انتخاب می شود و لباس مناسب به شما نمایش داده می شود. لباس سایز 00 برای اکثر نوزادان مناسب است. برای اطمینان از اینکه کودک شما احساس آرامش و راحتی می کند، ایده خوبی است که لباس هایی بخرید که کمی بزرگتر باشند.

جدول سایز بندی سیسمونی گیلانیجدول سایزبندی

4.با احتیاط لباس تعویض شود

نوزادان تازه متولد شده ظریف هستند، بنابراین باید مراقبت ویژه ای از آن ها داشته باشیم . هنگام تعویض لباس نوزاد، مراقب باشید که لباس او را روی سرش نکشید. در عوض، گردن پارچه را بکشید و به آرامی آن را وارد کنید. هنگام تعویض لباس، مراقب باشید که انگشتان و گوش های آن ها در لباس گیر نکند. به همین ترتیب، هنگام درآوردن لباس نوزاد، سر او را نگه دارید و به آرامی لباس را بردارید. پس بهتر است لباس هایی انتخاب کنید که به راحتی قابل تعویض باشد

5.مراقب آب و هوا باشید

آب و هوا عامل مهمی در انتخاب لباس برای کودک شما است. لباس هایتان را باید با توجه به فصل انتخاب کنید. در غیر این صورت، کودک شما ممکن است به دلیل تغییر آب و هوا دچار برخی مشکلات سلامتی شود. پیروی از توصیه‌های فهرست زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که کودک شما متناسب با شرایط لباس می‌پوشد.

6.برخی از لباس های ضروری نوزاد

همچنین باید با برخی از لباس های تاپ کودک آشنا باشید. می توانید از  موارد زیر برای پیدا کردن لباس مناسب برای نوزاد آینده خود استفاده کنید:

*ژاکت یا لباس گرم (مخصوص نوزادانی که در فصل سرد سال متولد می شوند) *قنداق فرنگی *پپراهن(کوتاه و بلند) *شلوار *بادی *سرهمی  نکته لباس ها را جلوتر از سن تهیه نکنید.نوزاد تازه متولد شده  به سرعت رشد می کند، اگر در آن سن لباس بخرید سریع کوچک می شود. از این رو، همیشه بهتر است لباس ها را زودتر از زمان نیاز خریداری نکنید.  

سوالات متداول

سؤال 1: چه زمان باید لباس کودک را پیشاپیش بخریم؟

پاسخ بهترین زمان برای شروع خرید لوازم ضروری کودک حدود سه ماهه سوم بارداری است. برای خرید، باید درک روشنی از آنچه در حال حاضر دارید و چه چیزی بخرید داشته باشید. این شامل تمام وسایل شخصی مانند لباس، لوسیون، دستمال مرطوب کودک، کالسکه و حتی صندلی ماشین می شود. سیسمونی گیلانی یکی از فروشگاه های خرید سیسمونی که بهترین پوشاک و لباس کودک کرمان را با کیفیت و طرح های متفاوت عرضه می کند 

سؤال 2 نوزادان بلافاصله پس از تولد چه می پوشند؟

پاسخ لباس نوزاد باید راحت باشد. هنگام خرید برای کودک خود، به دنبال لباس‌های سرپوشیده و بلوزهای انعطاف‌پذیر و جلو بسته باشید که به راحتی روی سر کودک شما می‌لغزند. بلوز و شلوار بچه گانه با زیپ یکی دیگر از گزینه های مفید است. از طرفی ست های بیمارستانی بهتر این گزینه هستند. از ملزومات بیمارستان مانند پتو و ساک نوزاد شامل شیشه شیر،ناخن گیر و... است.

سؤال 3 نوزاد در روز چند بار نیاز به تعویض لباس و پوشک دارد؟ 

پاسخ به طور کلی باید روزی دو تا سه بار لباس نوزاد و دو تا سه بار پوشک نوزاد را عوض کنید. چون بچه ها آب دهانشان می ریزد و لباس هایشان را کثیف می کنند. بنابراین ممکن است مجبور شوید روزی سه تا پنج بار لباس آنها را عوض کنید.

سؤال 4 به چند لباس کودک در هفته نیاز دارید؟

پاسخ فقط تعداد بسیار کمی لباس برای نوزادان مورد نیاز است. همیشه قبل از استفاده آن را بشویید. با این حال، اگر هوا برای خشک کردن مناسب نیست، می توانید حدود 7 دست لباس تهیه کنید.

نتیجه

خرید لباس کودک یک تجربه هیجان انگیز برای هر والدینی است. از این گذشته، شما می توانید به هر شکلی که می خواهید لباس بپوشید. همیشه باید در نظر داشته باشید که چه چیزی برای کودک شما بهتر است که کودک احساس راحتی داشته باشد. خوشبختانه، بسیاری از فروشگاه‌ها، لباس‌های نوزاد و لباس‌های بچه‌گانه باکیفیت می‌فروشند.

اما سیسمونی گیلانی کرمان، بهترین سیسمونی جنوب کشور است به دلیل نمایندگی برند های معتبر ایرانی ، خرید مجموعه از پوشاک و لباس‌های کودک نسبت به فروشگاه‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر است. هنگامی که از ما خرید می کنید، ما تضمین می کنیم که فقط با بالاترین کیفیت محصولات و خدمات مشتری را دریافت می کنید.